Vulete crià un cucciolo caru?
I seguenti vi diciarà in detail cumu a cura di elli, soprattuttu ciò chì duvete fà quandu a mamma di u cane ùn hè micca assai cuscenza.
1. Prima chì i cuccioli venenu, preparanu a cagna una settimana in anticipu, è poi lasciate chì a cagna adatta à a cagna.
Quandu a cagna s'adatta à u canile, mantene a so cunfinata à u canile. Puderia caminari o ammuccià sottu à i cespuglii, ma ùn pudete micca lascià fà.
2. A dimensione di u spaziu di l'allevamentu dipende da a razza di u cane.
Duverebbe piglià circa duie volte più spaziu per stallà a cagna. A fence deve esse abbastanza alta per guardà i correnti friddi, ma abbastanza bassa per permette à a cagna di entre è fora. I cuccioli neonati necessitanu una temperatura di l'ambienti di 32,2 gradi Celsius, è ùn ponu micca cuntrullà a so temperatura di u corpu da sè stessu, cusì una fonte di calore deve esse furnita. Ci deve esse una fonte di calore ligera è una zona senza riscaldamentu. Se u cucciolo si senti friddu, si arrampierà versu a fonte di calore, è s'ellu si senti troppu caldu, automaticamente si alluntarà da a fonte di calore. Una manta elettrica chjusa è cuperta cù una spugna hè una bona fonti di calore. Un ghjacaru cun l'esperimentu si stenderà accantu à u cucciolo novu per i primi quattru o cinque ghjorni, utilizendu u so calore di corpu per mantene u cucciolo caldu. Ma una manta elettrica coperta cù una tovagliola farà u truccu s'ellu ùn hè micca intornu à u cucciolo.
3. Duranti i primi trè simani, u nascitu deve esse pisatu ogni ghjornu (usendu una scala postale).
Se u pesu ùn hè micca guadagnatu in modu stabile, l'alimentariu ùn hè micca furnitu bè. Pò esse chì u latti di cagna ùn hè micca abbastanza. S'ellu hè alimentatu in buttiglia, significa chì ùn avete micca alimentatu abbastanza.
4. Se l'alimentazione in buttiglia hè necessariu, per piacè ùn aduprate micca u latte.
Aduprate u latti di capra (frescu o in conserve), o preparate u sustitutu di u latte di cagna. Quandu aghjunghje l'acqua à u latte in conserve o a formula, assicuratevi di utilizà l'acqua distillata, o u cucciolo soffrerà di diarrea. Per e prime simane, ùn ponu micca tollerà i bugni di u lettu in l'acqua di u rubinettu. I cuccioli appena nati anu da esse alimentati in buttiglia ogni 2 à 3 ore. S'ellu ci hè assai di curatori dispunibili, ponu esse alimentati ghjornu è notte. S'ellu hè solu voi, fate 6 ore di riposu ogni notte.
5. A menu chì u cucciolo hè assai chjucu, pudete aduprà una buttiglia / capezzole di l'alimentazione di u zitellu umanu, u capezzolu di a buttiglia d'alimentazione per l'animali ùn hè micca faciule per pruduce latte.
Ùn aduprate micca una paglia o un contagocce, salvu chì ùn site espertu. I cuccioli appena nati anu un stomacu minuscule è ùn ponu micca chjude a gola, perchè s'ellu si riempie u stomacu è l'esofago, u latti scorri in i so pulmoni è l'affucà.
6. Quandu u cucciolo cresce, u so stomacu diventerà gradualmente più grande, è l'intervallu di l'alimentazione pò esse allargatu à questu tempu.
À a terza settimana, puderete alimentà ogni 4 ore è aghjunghje picculi quantità di alimentu solidu.
7. Pudete cumincià à aghjunghje un pocu di cereali per u zitellu à a so buttiglia è utilizate un pacifier cù una bocca un pocu più grande. Aghjunghjite gradualmente una piccula quantità di risu di u zitellu ogni ghjornu, è poi cuminciate à aghjunghje carne adattata per i cuccioli. Se a cagna furnisce abbastanza latte, ùn avete micca bisognu di prupone questu prematuremente è pò andà direttamente à u passu prossimu.
8. In a quarta settimana, mischjà u latti, i cereali è a carne fina cum'è pudding, è pour in un pianu chjucu.
Supporta u cucciolo cù una manu, tene u piattu cù l'altru, è incuraghjenu u cucciolo à succhià l'alimentu da u piattu per sè stessu. In uni pochi di ghjorni, puderanu capisce cumu si leccanu i so manciari invece di succhià. Cuntinuà à sustene u cucciolo mentre manghja finu à ch'ellu pò stà nantu à e so gammi.
9. I cuccioli sò generalmente dorme ghjornu è notte, è si svegliate solu durante i tempi brevi di alimentazione.
Svegliaranu parechje volte durante a notte perchè volenu manghjà. Sì nimu ùn hè svegliu per alimentà, a matina saranu fami. Puderanu esse tolleratu, ma hè sempre megliu se qualchissia l'alimenta di notte.
10. Ùn hè micca necessariu di bagnà i cuccioli, ma anu bisognu à sguassate cù una spugna umida dopu ogni alimentazione.
Per assicurà a pulizia di l'allevamentu, i cuccioli ùn esceranu micca, salvu chì sentenu a lingua di a so mamma chì pulisce i so glutei. Se a cagna ùn face micca cusì, pò esse usata invece una tovaglia calda è umida. Una volta ch'elli ponu marchjà per sè stessu, ùn anu micca bisognu di u vostru aiutu.
11. Alimente u cucciolo quantu pò manghjà.
Sempre chì u cucciolo si nutre da sè stessu, ùn l'avete micca overfeed perchè ùn pudete micca forzà à manghjà. Cumu l'esitatu sopra, i primi cibi solidi sò una mistura di cereali per u zitellu è carne. Dopu à cinque simane, l'alimentu di cane di alta qualità pò esse aghjuntu. Immergete l'alimentu di cane in u latte di capra, poi macinate in un processatore alimentariu è aghjunghje à a mistura. Gradualmente fate a mistura menu è menu appiccicosa è più ferma ogni ghjornu. Dopu à sei simani, dà li un pocu di cibo seccu croccante per cani in più di u mischju citatu sopra. À ottu simani, u cucciolo hè capaci di utilizà l'alimentu di cane cum'è u so alimentu principalu è ùn hà più bisognu di una mistura di latte di capra è di risu per u zitellu.
12. Esigenze di pulizia.
In i primi ghjorni dopu à dà nascita, u cane femmina scaricarà fluidu ogni ghjornu, cusì u lettu in u canile deve esse cambiatu ogni ghjornu durante stu periodu. Allora ci saranu duie simane quandu u canile serà più pulitu. Ma una volta chì i cuccioli ponu stà è marchjà, caminaranu nantu à a so propria iniziativa, cusì avete bisognu di cambià i pads di u canile ogni ghjornu di novu. Se tenete tunnellate di asciugamani, o preferibilmente vechji materassi di l'uspidale, pudete differisce u lavamentu di ogni ghjornu à uni pochi di settimane.
13. Eserciziu bisognu.
Per e prime quattru settimane, i cuccioli fermanu in a cassa. Dopu quattru settimani, dopu chì u cucciolo pò marchjà, hà bisognu di qualchì eserciziu. Sò troppu chjuchi è debuli per andà direttamente fora fora di l'altura di l'estiu è per esse prutetti da altri animali. Hè megliu aduprà una cucina o un bagnu grande, chì permette à i cuccioli di ghjucà è curriri liberamente. Mettite i tappeti, perchè ùn vulete micca chì u vostru cane piscia nantu à elli. Pudete mette una decina di ghjurnali, ma u svantaghju hè chì l'inchiostru di i ghjurnali ghjunghjerà in tuttu u cucciolo. È avete bisognu di cambià u ghjurnale parechje volte à ghjornu, è avete da trattà cù e muntagne di ghjurnali suciati. U megliu modu per fà questu hè di coglie solu a cacca è poi lavà u pianu 2 o 3 volte à ghjornu.
14. Requisiti per l'interazzione umana / cane.
I cuccioli duveranu esse curati è amati da a nascita, in particulare da adulti gentili, micca i zitelli. Alimentateli a manu quand'elli cumincianu à riceve solidi è ghjucanu cun elli quandu caminanu solu. Quandu l'ochji sò aperti, u cucciolo deve ricunnosce l'omu cum'è a so mamma. Questu porta à una bona persunalità in u cane in crescita. I cuccioli anu da esse vicinu à altri cani quandu anu da 5 à 8 settimane. Almenu a so mamma o un altru cane adultu bonu; preferibile un cumpagnu di ghjocu di a so taglia. Da un cane adultu, un cucciolo pò amparà à cumportà (Ùn toccu a mo cena! Ùn muzziche micca l'arechja!), È amparà da altri cuccioli cumu navigà cun fiducia in a sucità canina. I cuccioli ùn deve esse separati da a so mamma o da i so cumpagni di ghjocu finu à 8 settimane (almenu). Da 5 à 8 settimane hè u megliu tempu per amparà à esse un bon cane.
15. Requisiti di vaccinazione.
I cuccioli cumincianu a so vita eredite l'immunità di u cane mamma. (Nota: per quessa, assicuratevi chì a so mamma hè cumplettamente immune prima di l'accoppiamentu!) Qualchì volta trà 6 è 12 settimane, l'immunità sguassate è i cuccioli diventanu suscettibili à a malatia. Pudete principià à vaccinà u vostru cucciolo à a settimana sei è cuntinuà finu à a settimana 12 perchè ùn sapete micca quandu u cucciolo perderà l'immunità. I vaccinazioni ùn facenu micca bè finu à chì perde l'immunità. Dopu avè persu l'immunità, i cuccioli sò in risicu finu à a prossima vaccinazione. Dunque, deve esse injected ogni 1 à 2 simane. L'ultima iniezione (inclusa a rabia) hè stata à 16 simane, allora i cuccioli eranu salvu. I vaccini per i cuccioli ùn sò micca prutezzione cumpleta, cusì mantene i cuccioli isolati da 6 à 12 settimane. Ùn pigliate micca in lochi publichi, manteneu fora di cuntattu cù altri cani, è se voi o a vostra famiglia hà pigliatu cura di altri cani, fate cura di lavà e mani prima di piglià cura di u cucciolo.
Cunsiglii
Una cucciola di cuccioli hè abbastanza carina, ma ùn fate micca sbagliu, crià una cucciola hè un travagliu duru è esigenti à tempu.
Quandu si macina l'alimentu di cane imbullatu, aghjunghje una piccula quantità di cereali per u zitellu à a mistura. A so struttura simile à a cola impedirà chì l'alimentu umitu di u cane sguassate da u processatore di l'alimentariu è crea un disordine.
Tempu di Postu: Nov-29-2023