I cani ponu esse u megliu amicu di l'omu, ma in realtà, ùn agisce micca cusì cusì.
Per avvicinà à un cane stranu, seguite queste struzzioni, fighjate per i segni di cumpurtamentu aggressivu, è pet ellu in una manera micca minaccia.
Per cunsiglii per accumpagnà u vostru propiu cane o altri cani chì avete una relazione stretta, vede a sezione appruvata sottu.
parte 1
avvicinà u cane cun prudenza
1. Dumandate à u patrone di u ghjacaru s’ellu si pò pet.
Forsi u cane pare amichevule, ma s'ellu ùn u cunnosci micca, ùn avete micca manera di sapè cumu reagisce à i straneri. Quandu si tratta di petting un cane, se u pruprietariu di u cane dà cunsiglii chì difiere di ciò chì hè dichjaratu in questu articulu, seguite i cunsiglii di u pruprietariu di u cane. S'ellu vi permette di accumpagnà u so cane, dumandate à quale parte u cane li piace à esse petted.
2. Attenti quandu un cane ùn hà patrone.
Se vi vede un cane senza pruprietariu vagando in a strada, procedete cun prudenza è, se ne necessariu, fermate per a vostra propria salvezza. I cani chì sò leashed o lasciati in cantieri è altri lochi cù spaziu limitatu sò più prubabile di muzzicà, è ancu quandu manghjanu o masticanu. Attenti quandu si avvicinassi à questi cani, è ùn fate micca petting quand'elli mostranu alcunu di i segni d'aggressioni descritti quì sottu.
3. Quandu u cane mostra qualsiasi signali di aggressione o discomfort, alluntanate immediatamente.
I segni d'aggressioni includenu ringhi, abbaia, coda eretta o corpu rigidu. I segni di discomfort, timore è ansietà includenu liccà i vostri labbre è revelà i bianchi di i vostri ochji. Se u cane ùn si calmu micca o ùn si avvicina micca in trenta seconde, ùn cuntinueghja micca à pruvà à pet.
4. Piegate o accovacciate per chì u cane vi avvicinassi.
Fate fà i so primi passi versu voi accovacciatu è tirandu in a diferenza di altezza trà voi è ellu. I cani più audaci sò solu bisognu di chjappà ligeramente per avvicinà, ma fate attenzione à ùn piegà micca direttamente nantu à elli, perchè questu li farà sentenu minacciati.
Ùn mai accuccià vicinu à un cane senza pruprietariu o un cane chì mostra segni d'aggressione (vede i segni listati sopra). Prutegge si stendu drittu in casu chì u vostru cane attacca di colpu.
cunsiglii di l'esperti
DAVID LEVIN
Passatori è addestratori di cani prufessiunali
U nostru espertu piglia: Se vulete accumpagnà un cane scunnisciutu, evite u cuntattu visuale è move a gamba di u pantalone abbastanza vicinu per ch'ellu vi sente l'odore. Pudete ancu squat cù a spalle à elli. In questu modu vi pò annusà senza esse sopraffattu da esse guardatu.
5. Coax un cane timido più vicinu.
Se l'accumpagnamentu ùn mantene micca l'attenzione di u cane è si agisce timida o facilmente spaventatu (cum'è scappà o si nasconde), fighjate luntanu, postu chì u cuntattu visuale pò fà si senti minacciatu. Fate rumori gentili è tranquilli persu; ùn importa micca ciò chì i rumori sò, ma assicuratevi di evità rumori forti o rumori chì puderanu sparà u cane. Pudete turnà u vostru corpu à un latu per fà vi pare un pocu menu minaccia.
Dumandate à u patrone u nome di u so cane è l'utilizanu per attrallu. Certi cani sò stati furmatu per risponde à i so nomi.
6. Stende u pugnu.
Dopu à passà i passi supra, s'è u cane pari ricettivi à u vostru petting, o almenu rilassatu è ùn mostra micca signali di aggressione o discomfort, pudete mette u pugnu per pruvà. Pone u pugnu nantu à l'esternu di u nasu, ma micca direttamente in a so faccia. Lasciate avvicinassi è lasciate annusà u spinu di a manu per u tempu chì ci vole.
Quandu face un cane scunnisciutu, ùn sparghje micca e mani davanti à ellu, perchè pò muzzicà i vostri ditte.
Quandu un cane vi sniffs, ùn hè micca aspittendu per voi per accattà, vi valuta. Prima di finisce di annusà, per piacè sia paziente è ùn agisce micca imprudente.
Ùn ci vole micca preoccupatu se un cane ti lecca. Hè a manera di un cane di fidà di tè è di mostrà a vicinanza, cum'è un basgiu umanu.
7. Prestate attenzione à se u cane si senti còmode.
Sì i so musculi sò solti (micca rigidi o tensi), s'ellu face un brevi cuntattu visuale cun voi, o s'ellu si move a coda, puderia significà chì si senti più còmode cun voi. In questu casu, pudete passà à u prossimu passu, ma quandu prova di alluntanassi, smette di petting è mette u to pugnu fermu davanti à ellu.
parte 2
Petting un cane stranu
1. Accarezzendu l'arechje di u cane.
Dopu à i passi sopra, se u cane ùn mostra ancu micca signali di attaccu, pudete sguassate lentamente o scratch l'arechje. Avvicinà l'arechje da u spinu di a testa di u cane, micca a cima di a faccia di u cane.
2. Turnate à altre parte per stroking.
Finu a ora, s'è vo avete cumpiitu cù successu i punti supra, è u cane ùn hè prova à evitari voi, vi ponu cuntinuà à petting àutri parti. Pudete curriri a to manu nantu à u spinu di u vostru cane, o in cima di a so testa, è grattate delicatamente quellu locu cù i vostri ditte.
Parechji cani piace à esse scratched in ogni latu di a spina à a cima di u spinu. Scratching a fronte di u collu è e spalle di un cane hè menu prubabile di causà ansietà cà u spinu vicinu à a cuda è e zampe posteriori.
Un ghjacaru docile puderia apprezzà esse petted sottu à u pettu o nantu à u pettu, mentri àutri cani ùn piace micca i straneri vicinu à u so mento.
cunsiglii di l'esperti
DAVID LEVIN
Passatori è addestratori di cani prufessiunali
Prestate attenzione à a reazione di u vostru cane per vede s'ellu li piace u vostru petting.
Se vulete pet un cane d'aspettu amichevule, chjappà è accarezza u so pettu, ma mantene a manu luntanu da a cima di a so testa. Dopu avè guadagnatu a so fiducia, pudete pet e so arechje, u collu, i musculi posteriori è a punta di a cuda. Se u vostru ghjacaru ti piace, di solitu si appoghja contru à voi o sposta u so pesu à u latu chì vi accarezzate.
3. Quandu u ghjacaru reagisce male, per piacè cessà di petting.
Ricurdativi chì certi cani anu capi sensittivi è ùn piace micca esse petted in cima di a so testa. Certi cani ùn piace micca esse stroked nantu à u fondu, o toccu altre parti. Qualchese ringhi, coda caduta, o movimenti bruschi da u vostru cane duveranu fà sapè di piantà immediatamente ciò chì fate è stà fermu. S'ellu si calma di novu è si avvicina più à voi, pudete passà à un'altra zona è cuntinuà à petting.
4. Ùn fate micca movimenti bruschi.
Ùn pigliate micca di colpu o vigorosamente, ùn pate micca o slap i lati di u cane, è ùn cambiate micca l'area di petting troppu rapidamente. Se vi piace accarezzate u vostru cane in una zona, cambiate l'acconciatura in un graffiu ligeru, o passate da una manu à duie mani. In ogni modu, mantene i vostri movimenti gentili, perchè ùn sapete micca cumu u cane scunnisciutu reagisce à un colpu più fermu. Un petting rapidu o vigoru pò ancu eccità eccessivamente un cane docile, pruvucannulu à saltà o snap at to manu.
parte 3
Petting un cane chì cunnosci bè
1. Pigliate tutte l'infurmazioni chì avete bisognu di sapè per fà chì u cane si senti còmode.
Per cunnosce u vostru ghjacaru, prima scopre cumu li piace di più per esse accattatu. Certi cani piace à esse massaggiati nantu à u ventre è altri piace à esse massaggiati nantu à e gambe. L'altri cani ringhianu quandu a ghjente si avvicina à queste parti. Prestate attenzione à a lingua di u corpu di u vostru cane è fucalizza nantu à petting i lochi preferiti di u vostru cane. Quandu si smette di petting è pigliate a manu, è u vostru cane cumencia à scuzzulate a coda, rilassendu i so musculi è piagnulà, significa chì li piace l'accarezza. Un cane sbavatu pò esse un signu di eccitazione, ma ùn significa micca necessariamente ch'ellu si sente rilassatu.
2. Per piacè fate cura quandu massaggiate l'abdomen di u cane.
Quandu u vostru ghjacaru hè chjinatu nantu à u so spinu, pò esse sensu scantatu o solu pruvà à rassicurà voi invece di cercà per petting. Ancu i cani gentili chì amanu i rubi di u ventre a volte facenu per altri motivi. Ùn toccate micca u ventre di u vostru cane quandu si agisce inquietu, nervoso o infelice.
3. Insegni à i zitelli cumu si cunvene cù i cani.
I cani sò spessu inquieti intornu à i zitelli, ancu quelli chì anu crisciutu, cum'è i zitelli ponu esse goffa durante a petting. Assicuratevi chì ogni zitellu in a casa ùn sapi micca abbraccià, afferrarà o basgià u cane, perchè fà cusì goffamente pò fà chì u cane si senti agitatu è ancu pruvucà à muzzicà u zitellu. Insegni à i zitelli à ùn tirà mai a coda di un cane o à lancià oggetti.
4. Dà u cane un massaggio cumpletu ogni tantu.
Puderete occasionalmente passà 10 o 15 minuti à massaggiate u vostru cane da a testa à a cuda. Prima aduprate movimenti circulari per massaggiate a faccia di u vostru cane, sottu à u mentonu è u pettu. Allora move e mani nantu à a cima di u collu, spalle è spalle, finu à a cuda. Certi cani vi permettenu di massaggiate a parte sottu di ogni gamba.
In più di permette à u cane di gode di un massaggio còmode, stu metudu pò ancu aiutà à identificà quali grumi nantu à u corpu di u cane sò normali è sempre prisenti, è chì sò novi, chì ponu esse un signu di un prublema di salute in u cane.
5. Massaggià e zampe di u cane.
Certi cani ùn permettenu micca di toccu e so zampe, ma se pudete coglie in modu sicuru e so zampe, dà un massaggio gentile per migliurà a circulazione è truvà sabbia o oggetti affilati chì li facenu incòmode. Se i pads nantu à e zampe di u vostru ghjacaru parevanu secchi è crackati, dumandate à u vostru veterinariu chì moisturizer hè bonu per aduprà è freccia nantu à i pedi di u vostru cane.
Massaggià i pedi di i vostri cuccioli pò fà trimmà l'unghie assai più faciule in u futuru, postu chì si abituanu à avè toccu i so pedi.
6. Massaggiate a bocca di u cucciolo.
Se u cucciolo hè vicinu à voi, vi permettenu di massaggiate a bocca è i pedi. Hè bonu per massaggiate a bocca di un cucciolo di dentizione, è l'avete abituatu à trattà cù diversi prublemi in questa zona. In questu modu, pò ancu fà u travagliu di u dentista più convenientu in u futuru.
Quandu massaggiate a bocca di u vostru cucciolo, strofinate e so guance è u mento in movimenti circulari. Di sicuru, i gengivali anu ancu esse massaggiati. Per massaggiate sta zona, pudete aduprà un "cepillo di denti" acquistatu da una tenda di animali o veterinari.
Cunsiglii
Prima di alimentà ogni cane, dumandate à u so patrone s'ellu hè bè. Certi cani sò allergii à u glutine, chì pò esse truvatu in l'alimenti menu caru.
U megliu modu per aumentà a fiducia di u vostru cane hè di alimentà.
Quandu qualchissia pets u vostru cane, fate attente à a so cundizione. Quandu si senti incunificatu, dumandate educatamente à l'altra persona per cambià u stilu di petting, o dumandate à firmà.
Precauzioni
Ùn mai accattà u vostru cane mentre manghja o mastica. Certi cani sò assai protettivi di i so ossi o ghjoculi è ponu esse aggressivi versu e persone chì provanu à impedisce à l'altri di piglià e so cose.
Ancu un cane assai docile si pò sentu abbattutu da più di un straneru chì l'accaricà à u stessu tempu.
Attenti quandu un cane pare ch'ellu vi morda ! À questu tempu, duvete guardà è alluntanassi tranquillamente è lentamente.
Tempu di Postu: 23-Nov-2023