Table of contents
Preparazione
Ricurdate i principii di furmazione basica
insegna à un cane à seguità
insignà u cane à vene
Insegne à un cane à "ascoltà"
insegna à un cane à pusà
insignà à un cane à chjappà
Insegni à u vostru cane à aspittà vicinu à a porta
Insegni à i cani boni abitudini alimentari
Insegni à i cani à tene è à liberà
insegna à un cane à stà in piedi
insignà un cane à parlà
furmazione di cassa
Suggerimentu
Precauzioni
Pensate à piglià un cane? Vulete chì u vostru cane si cumporta bè ? Vulete chì u vostru cane sia ben furmatu, micca fora di cuntrollu? Piglià classi di furmazione specializate per animali hè a vostra megliu scumessa, ma pò esse caru. Ci hè parechje manere di furmà un cane, è vi vulete truvà quellu chì travaglia megliu per u vostru cane. Questu articulu puderia dà un bonu principiu.
mètudu 1
Preparazione
1. Prima di tuttu, sceglite un cane secondu i vostri abitudini di vita.
Dopu à seculi di ripruduzzione, i cani sò oghji una di e spezie più diverse. Ogni cane hà una personalità sfarente, è micca tutti i cani seranu adattati per voi. Sè vo avete un cane per rilassate, mai sceglie un Jack Russell Terrier. Hè estremamente energicu è abbaia senza stop tuttu u ghjornu. Se vulete cuddle up in u sofa tuttu u ghjornu, un bulldog hè una scelta megliu. Fate qualchì ricerca prima di piglià un cane, è uttene un pocu di opinione da altri amatori di cani.
Siccomu a maiò parte di i cani vivenu 10-15 anni, ottene un cane hè un pianu à longu andà. Assicuratevi di sceglie un cane chì hè ghjustu per voi.
Se ùn avete micca una famiglia, pensate s'ellu pensa à avè figlioli in i prossimi deci anni. Certi cani ùn sò micca adattati per famiglie cù zitelli.
2. Ùn esse impulsivu quandu cresce un cane.
Sceglite un cane secondu a vostra situazione attuale. Ùn mai sceglite un cane chì hà bisognu di assai eserciziu solu perchè vulete furzà per inizià una vita sana. Se ùn pudete micca cuntinuà l'eserciziu cù u vostru cane, voi è u cane averebbe un tempu duru.
Pigliate nota di l'abitudini è e cundizioni basi di u cane chì avete da vede s'ellu hè ghjustu per voi.
Se u cane chì vulete pruvucarà un cambiamentu drasticu in i vostri abitudini di vita, hè cunsigliatu di sceglie una altra razza.
3. Per chì u cane ricurdà facilmente u so nome è cuncentrazione in a furmazione, deve esse datu un nome chjaru è forte, in generale micca più di dui sillabi.
In questu modu, u cane pò distingue u so nome da e parolle di u pruprietariu.
Chjamatelu per nome quante volte pudete mentre ghjucate, ghjucate, furmazione, o ogni volta chì avete bisognu di piglià a so attenzione.
Se u vostru cane vi vede quandu u chjamate cù u so nome, allora hà ricurdatu di u nome.
Incuragisce attivamente o ricumpensalu quandu ellu risponde à u so nome, cusì cuntinueghja à risponde à a vostra chjamata.
4. I cani, cum'è i zitelli, anu brevi attenti è s'anna facilmente.
Per quessa, a furmazione deve esse fatta parechje volte à ghjornu, 15-20 minuti à tempu, per sviluppà boni abitudini di furmazione.
L'addestramentu di u cane duverebbe passà per ogni minutu chì avete cun ellu, micca solu limitatu à u tempu di furmazione fissu ogni ghjornu. Perchè hè amparate da voi ogni mumentu chì cumunica cun voi.
Ùn solu u cane deve capisce u cuntenutu sappiutu durante a furmazione, ma ancu lasciate ricurdà è implementà in a vita. Allora tenite un ochju à u vostru cane fora di u tempu di furmazione.
5. Siate preparatu mentalmente.
Quandu a furmazione di u vostru cane, mantene una attitudine calma è sensibule. Qualchese inquietudine o inquietudine chì mostrate influenzerà l'effettu di furmazione. Ricurdativi, u scopu di furmà un cane hè di rinfurzà i boni abitudini è punisce i cattivi. In fatti, crià un cane ben addestratu piglia una certa quantità di determinazione è fede.
6. Preparate l'equipaggiu di furmazione di cani.
Una corda di coghju di circa dui metri cù un cuddaru o cinturione hè l'equipaggiu d'entrata. Pudete ancu cunsultà un addestratore di cani prufessiunale per vede quale tipu d'equipaggiu hè adattatu per u vostru cane. I cuccioli ùn anu micca bisognu di troppu cose, ma i cani anziani puderanu bisognu di una correa cum'è un collar per un certu periodu di tempu per fucalizza a so attenzione.
Metudu 2
Ricurdate i principii di furmazione basica
1. L'addestramentu ùn hè micca sempre una vela liscia, ùn vi scuraggiate di fronte à i scontri, è ùn culpisce micca u vostru cane.
Incoraggiali di più per rinfurzà a vostra fiducia è a capacità di amparà. Se l'umore di u pruprietariu hè relativamente stabile, l'umore di u cane serà ancu stabile.
Sè vo site emozionalmente eccitati, u cane averà paura di voi. Diventarà prudente è cesserà di fidàvi. In u risultatu, hè difficiule d'amparà e cose novi.
I corsi di furmazione di cani prufessiunali è i prufessori vi guidanu per avè megliu cù u vostru cane, chì aiutanu à i risultati di furmazione di u cane.
2. Cum'è i zitelli, i cani diffirenti anu temperamenti diffirenti.
E diverse razze di cani amparanu e cose à ritmi diffirenti è in modi diffirenti. Certi cani sò più stubborn è si batteranu contru à voi in ogni locu. Certi cani sò assai docili è pruvate à piace à i so patroni. Dunque, i cani diffirenti necessitanu metudi di apprendimentu diffirenti.
3. Rewards deve esse puntuale.
I cani sò assai simplici, è per un longu tempu, ùn ponu micca capisce a relazione causa è effettu. Se u vostru ghjacaru ubbidisce u cumandamentu, duvete lode o ricumpinsà in dui sicondi, cunsulidendu cusì i risultati di furmazione. Una volta stu tempu hè passatu, ùn pò micca associà a vostra ricumpensa cù a so prestazione precedente.
In novu, i premii devenu esse puntuali è precisi. Ùn lasciate micca chì u vostru cane associa a ricumpensa cù altri cumpurtamenti sbagliati.
Per esempiu, s'è vo insignà à u vostru cane à "sedere". Pò daveru à pusà, ma pò esse alzatu quandu l'avete premiatu. À questu tempu, si senterà chì l'avete ricumpinsatu perchè s'hè alzatu, micca à pusà.
4. I clickers di furmazione di cani sò soni speciali per a furmazione di cani. In cunfrontu cù ricumpensa cum'è l'alimentariu o toccu a testa, u sonu di i clicchi di furmazione di cani hè più puntuale è più adattatu per a velocità di apprendimentu di u cane.
Ogni volta chì u pruprietariu pressu u clicker di furmazione di cani, hà bisognu di dà à u cane una ricumpensa sustanziale. À u tempu, u cane assuciarà naturalmente u sonu cù a ricumpensa. Allora ogni cumanda chì dete à u cane pò esse usatu cù u clicker.
Assicuratevi di ricumpinsà u cane in tempu dopu à cliccà u clicker. Dopu qualchì volta, u sonu è a ricumpensa pò esse assuciata, perchè u cane pò sente u sonu di u clicu è capisce chì u so cumpurtamentu hè ghjustu.
Quandu u ghjacaru faci u dirittu, pressu u cliccà è dà a ricumpensa. Quandu u cane face a listessa azzione a prossima volta, pudete aghjunghje struzzioni è ripetite l'esercitu. Aduprate clickers per ligà cumandamenti è azzioni.
Per esempiu, quandu u vostru cane si mette, appughjà u cliccà prima di dà a ricumpensa. Quandu hè u tempu di pusà di novu per a ricumpensa, guidallu dicendu "sitate". Preme u cliccà di novu per incuraghjela. À u tempu, ampararà chì à pusà quandu sente "sittate" serà incuraghjitu da u cliccà.
5. Evita l'interferenza esterna per i cani.
Vulete participà à e persone chì vive cù a furmazione di u cane. Per esempiu, s'è vo insignà u vostru ghjacaru à ùn saltà nant'à e persone è u vostru zitellu li permette di fà cusì, tutta a vostra furmazione sarà persu.
Assicuratevi chì e persone chì u vostru cane entra in cuntattu utilizanu e stesse password chì li insegni. Ùn parla micca cinese è ùn cunnosci micca a sfarenza trà "sitting" è "sitting down". Allora ùn pò micca capisce s'ellu utilizate sti dui parolle interchangeably.
Se i password sò inconsistenti, u cane ùn serà micca capaci di associà accuratamente un certu cumpurtamentu cù una certa password, chì affetterà i risultati di furmazione.
6. Rewards deve esse datu per ubbidì à l'istruzzioni currettamente, ma i ricumpensa ùn deve esse troppu grande. Una piccula quantità di alimentu diliziosu è faciule da masticare hè abbastanza.
Ùn lasciate micca saziate troppu facilmente o passanu assai tempu masticandu l'alimentu per interferiscenu cù a furmazione.
Sceglite l'alimenti cù un cortu tempu di masticazione. Un pezzu di manciari di a dimensione di una gomma nantu à a punta di un lapis deve esse abbastanza. Pò esse ricumpinsatu senza passà tempu aspittendu ch'ellu finisci di manghjà.
7. A ricumpensa deve esse stabilita secondu a difficultà di l'azzione.
Per struzzioni più difficili o più impurtanti, a ricumpensa pò esse aumentata in modu adattatu. Fetti di fegato di porcu, pettu di pollo o fette di turchinu sò tutti boni scelte.
Dopu chì u cane hà amparatu à cumandà, hè necessariu di riduce gradualmente a grande ricumpensa di carne per facilità a furmazione sussegwenti. Ma ùn vi scurdate di lodare u vostru cane.
8. Ùn alimentate u cane uni pochi ore prima di furmazione.
A fame aiuta à aumentà u so desideriu per l'alimentariu, è più a fame hè, u più focu serà nantu à cumpiendu i travaglii.
9. Ogni furmazione deve avè una bona fine, ùn importa micca a furmazione di u cane.
À a fine di a furmazione, sceglite qualchi cumandamenti chì hà digià ammaistratu, è pudete piglià l'oppurtunità di lode è incuragisce, perchè solu ricurdà u vostru amore è lode ogni volta.
10. Se u vostru cane abbaia senza stop è vulete ch'ellu smette di esse forte, solu ignurà ellu è aspetta finu à ch'ellu hè tranquillu prima di lodallu.
A volte un cane abbaia per attirà a vostra attenzione, è à volte l'abbaia hè l'unicu modu chì un cane pò sprimesi.
Quandu u vostru ghjacaru abbaia, ùn fate micca cun un ghjoculu o una bola. Questu solu farà sente chì, finu à chì abbaia, pò uttene ciò chì vole.
Metudu 3
insegna à un cane à seguità
1. Per a salute fisica è mentale di u cane, ricordate di mette in una correa quandu u pigliate per un caminu.
Diversi cani necessitanu diverse quantità di eserciziu. L'eserciziu regulare deve esse disposti secondu a situazione per mantene u cane felice è sanu.
2. U ghjacaru pò marchjà cù a catena allungata prima.
Mentre s'affaccia in avanti, stà fermu finu à ch'ellu torna à voi è mantene a so attenzione nantu à voi.
3. Un altru modu più efficace hè di andà in a direzzione opposta.
Questu modu hà da seguità à voi, è una volta chì u cane hè in passu cun voi, lode è ricumpensa.
4. A natura di u ghjacaru sempre u furzà à scopra è scopre cose novi intornu à ellu.
Ciò chì duvete fà hè di fà sentu più interessante per seguità. Aduprate a vostra voce per attruverà a so attenzione quandu cambiate direzzione, è lode generosamente una volta chì vi seguita.
5. Dopu chì u ghjacaru cuntinueghja à seguità, pudete aghjunghje cumandamenti cum'è "seguite da vicinu" o "marchjà".
Metudu 4
insignà u cane à vene
1. A password "vene quì" hè assai impurtante, pò esse usata ogni volta chì vulete chì u cane torna à voi.
Questu pò esse periculosu per a vita, cum'è esse capace di chjamà u vostru cane torna s'ellu scappa.
2. Per riduce l'interferenza, a furmazione di i cani hè generalmente realizata in casa, o in u vostru propiu giardinu.
Mettite un leash attornu à dui metri nantu à u cane, cusì pudete focalizà a so attenzione è impediscenu di perde.
3. Prima di tuttu, duvete attruverà l'attenzione di u cane è lascià corre versu voi.
Pudete aduprà tuttu ciò chì u vostru cane piace, cum'è un ghjoculu d'abbaia, etc., o ancu apre e vostre mani. Pudete ancu curriri per una corta distanza è poi piantà, è u cane pò corre dopu à voi da ellu stessu.
Lode o agisce felice per incuragisce u cane à curriri versu voi.
4. Una volta u cane corre davanti à voi, appughjà u cliccà in u tempu, lode felice è dà una ricumpensa.
5. Cum'è prima, aghjunghje u cumandamentu "vene" dopu chì u cane curreghja in cuscenza versu voi.
Quandu pò risponde à l'istruzzioni, lode è rinfurzà l'istruzzioni.
6. Dopu chì u cane ampara a password, trasfiriu u situ di furmazione da casa à un locu publicu induve hè più faciule per esse distractatu, cum'è un parcu.
Perchè sta password pò salvà a vita di u cane, deve amparà à ubbidisce in ogni situazione.
7. Aumentà a durata di a catena per permette à u cane di rinvià da una distanza più longa.
8. Pruvate micca di furmà cù catene, ma fate in un locu chjusu.
Questu aumenta a distanza di ricurdà.
Pudete avè i cumpagni chì vi uniscenu in furmazione. Tu è ellu stanu in lochi diffirenti, à turnu gridendu a password, è lasciate chì u cane corre avanti è avanti trà voi dui.
9. Perchè a password "vene quì" hè assai impurtante, a ricumpensa per u cumpletu deve esse a più generosa.
Fate a parte di "vene" di a furmazione u primu mumentu di u vostru cane.
10. Ùn lasciate micca chì u cumandamentu "vene quì" sia assuciatu cù ogni emozioni negativu.
Ùn importa micca quant'ellu site, ùn arrabbiate mai quandu dite "venite quì". Ancu s'è u vostru ghjacaru si rompe u leash è vaga per cinque minuti, assicuratevi di lodallu s'ellu vi risponde à voi quandu dite "venite quì". Perchè ciò chì elogiate hè sempre l'ultima cosa chì face, è l'ultima cosa chì face in questu tempu hè di corre versu voi.
Ùn criticate micca dopu chì corre per voi, arraggiate, ecc. Perchè una mala sperienza pò annullà anni di furmazione.
Ùn fate micca cose à u vostru cane chì ùn li piace micca dopu à dì "vene quì", cum'è bagnà, taglià i so unghie, coglie l'arechje, etc. "Venite quì" deve esse assuciatu cù qualcosa piacevule.
Allora ùn dete micca struzzioni quandu fate qualcosa chì u cane ùn piace micca, basta à caminari versu u cane è pigliallu. Quandu u cane coopera cun voi per compie queste cose chì ùn piace micca, ricordate di lode è ancu ricumpinsà.
11. Se u cane hè cumplettamente disubbidienti dopu à rompe u leash, dopu principià a furmazione "veni" di novu finu à chì hè fermamente in cuntrollu.
Questa struzzione hè assai impurtante, pigliate u vostru tempu, ùn precipite micca.
12. Sta password deve esse cunsulidata in modu continuu in tutta a vita di u cane.
Se pigliate u vostru ghjacaru per un caminu off-leash, mantene un pocu trattatu in u vostru saccu per pudè ripetiri stu cumandamentu durante i vostri camini di solitu.
Avete ancu bisognu di insignà una password di attività libera, cum'è "vai à ghjucà" è simili. Fate sapè chì pò fà ciò chì vole senza esse intornu à voi finu à chì dà novi struzzioni.
13. Chì u cane sente chì hè una cosa assai piacevule per esse cun voi, invece di mette nantu à una catena è fà e cose ch'ellu ùn vole micca fà finu à ch'ellu hè cun voi.
À u tempu, u cane diventerà menu è menu dispostu à risponde à a vostra "venta". Allora abbaia u ghjacaru di tantu in tantu, lodallu, è lasciallu "andà à ghjucà".
14. Chì u cane s’abitua à esse tenutu da u collu.
Ogni volta chì si avvicina à voi, inconsciamente pigliate u so collu. In questu modu, ùn ferà micca un puzzicheghju s'ellu pigliate di colpu u so collu.
Quandu vi chinate per ricumpensallu per "vinutu", ricordate di tene ellu ancu per u collu prima di offre u trattatu. [6]
Attach the chain occasionally when grabbing the collar, ma micca ogni volta.
Di sicuru, pudete ancu ligà per un tempu è poi lascià liberu. A catena deve esse assuciata cù cose piacevuli, cum'è esce à ghjucà è simili. Ùn pò micca avè una cunnessione cù e cose sgradevoli.
Metudu 5
Insegne à un cane à "ascoltà"
1. « Ascolta ! o "Guardate!" deve esse u primu cumandamentu chì un cane ampara.
Stu cumandamentu hè di lascià u cane fucalizza in modu chì pudete implementà u prossimu cumandamentu. Certi pirsuni rimpiazzanu direttamente "ascolta" cù u nome di u cane. Stu metudu hè particularmente adattatu per situazioni induve ci hè più di un cane. In questu modu, ogni cane pò sente chjaramente à quale u pruprietariu dà struzzioni.
2. Preparate una manciata di manciari.
Puderia esse cibo per cani o cubi di pane. Hè megliu di sceglie secondu e preferenze di u vostru cane.
3. Stand accantu à u cane, ma ùn ghjucà micca cun ellu.
Se u vostru cane vi vede pienu di gioia, stà fermu è ignurallu finu à ch'ellu si calma.
4. Dite "ascolta", "guardate", o chjamate u nome di u cane cù una voce calma ma ferma, cum'è s'è vo chjamate u nome di qualchissia per piglià l'attenzione.
5. Ùn fate micca deliberatamente u voluminu per attruverà l'attenzione di u cane, fate solu quandu u cane scappa da a cage o si rompe a catena di u cane.
Se ùn avete mai gridà à ellu, diventerà solu in una emergenza. Ma s'è vo continuate à gridà, u ghjacaru s'abituerà è ùn serà micca capaci di abbaià quandu hà veramente bisognu di a so attenzione.
I cani anu un udito eccellente, assai megliu cà l'omu. Pudete pruvà à chjamà u vostru cane più dolcemente pussibule è vede cumu risponde. Cusì chì à a fine pudete dà cumandamenti à u cane quasi in silenziu.
6. U ghjacaru deve esse ricumpinsatu in tempu dopu à cumpiendu u cumandamentu bè.
Di solitu vi guarderà dopu chì si ferma. Sè vo aduprate u clicker, pressu u clicker prima è poi lode o premiu
Tempu di Postu: Nov-11-2023